onsdag 14 maj 2014

Ännu en dag, men en alldeles egen dag

En dag bland många andra, men ändå en alldeles egen dag som aldrig kommer i repris. Jag vaknade vid sex-snåret av sonens trippande steg och av att han därefter kravlade sig upp mittemellan oss i dubbelsängen. 

Jobbade i Närpes idag på den plats som efter semestern blir min nya placeringsort, arbetsplats och gemenskap. Det är en ny miljö fylld med ungdomar och nya kollegor att lära känna. Men det känns ändå ganska bra. Människorna är trevliga, välkomnande och kaffebordsdiskussionerna livliga.

Ikväll har vi varit på terrängcup med barnen till Waterloo. Församlingen var där och sålde grillkorv, kaffe och bullar till förmån för insamlingen Gemensamt ansvar, så dessutom blev det ett passligt kvällsmål därute i det fria i sällskap av många andra barnfamiljer. Och joo, vi fick syn på en livslevande fladdermus i utedasset! Jag tror nästan det är första gången i mitt 32-åriga liv som jag på så nära håll sett en fladdermus.

Idag har också förhandsröstningen i EU-parlamentsvalet inletts, alla till röstning nu eller allra senast söndagen 25 maj! Min röst går till Svenska folkpartiet och kandidatnummer 182, Wivan Nygård-Fagerudd.  

Jag har samtalat en timme eller lite mer med syster och grabbarna ikväll och samtidigt som saknaden känns mer då så är det även skönt att få dela tankar om vardag och livet med mina närmsta. Och snart  har vi sommar och det betyder att vi får vara tillsammans några veckor.  

Nu sitter jag i soffan och lutar mig bakåt. Barnen sover så djupt att deras andetag når mig ända hit. Havet och fisket drog mannen till sjöss. Ensam, egentid, hemma, en stund, en kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar