söndag 24 augusti 2014

The simple life


 
 
 
 
 
Det blev augusti som blev vår villamånad på riktigt i år. Övernattningarna och dagarna på "öijen" har blivit fler än tidigare under hela sommaren. Pappa och Michael har jobbat med att timra upp en liten stocklada på villatomten och idag eldade vi en stor brasa av ris och kvistar. Vädret har varit nyckfullt men ändå väldigt spännande och mäktigt att ta del av. Att vara där mitt i naturen och också rätt beroende av naturen och vädrets skiftningar passar mig bra. Man far inte och kommer hur som helst utan får snällt sätta sig till ro och invänta lämpliga vindar och eventuellt uppehåll. När mörkret kommer på kvällen är det i det levande ljusets sken du spelar kort, försöker läsa eller bara umgås. Jag tror det gör mig lugn och mer i nuet när det finns dessa naturliga begränsningar att luta sig emot. Utedasset, regnvattnet i tunnan, bär och svamp ur skogen och eld i spisen är mitt sätt att njuta av "the simple life".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar