söndag 11 januari 2015

Årets andra vecka

Fotograf: Wilmer

Det blev ju en skön mjukstart på arbetsåret 2015. Jobbade måndag, ledig tisdag, jobbade onsdag-torsdag och ledig fredag, lördag och söndag. Det passade mig alldeles utmärkt med lite lugnare tempo     eftersom jag direkt efter nyår drog på mig någon slags flunssa som suttit i hela den här veckan också. Jag har hostat, haft sjuk hals och ett par feberstreck i flera dagar. Jag är fortfarande inte helt i skick, men är nog på bättringen. Någon gång den senaste veckan fick även VI ett litet tunnt lager med snö och en del minusgrader. Så äntligen dags för lite vinteraktiviteter! 

I tisdags kom jag mig för att gå och kolla upp en "pått" i skogen som även jag skrinnat på som barn för att se om den fanns kvar eller var helt igenväxt. Nåjaa både och kan man säga, "påtten" fanns kvar men dock rätt mycket hängande träd och buskar runt om. Men kallade in mannen med röjsågen och i ett huj så var det röjt och fixat. Barnen testade skrinnskorna och var helnöjda över sin egna lilla isbana.

Nu i helgen har vi både skrinnat och skidat. För att förverkliga skidandet ordentligt så åkte vi till Solf och skidspåret där som  hade mycket mer snö än vad vi har hemma. Man ser liksom på Wilmer nu att fast färdigheterna ännu inte riktigt sitter så är han nu väldigt mottaglig och i fas för att lära sig så bara vi får några vintermånader nu och aktiverar både oss själva och honom så kommer det att ske framsteg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar