måndag 29 juni 2015

Första semesterdagen

Jag tror mig inte ha kunnat göra den bättre än så här. Eftersom helgen bestod av arrangemang och föreningsarbete så kom semestern alldeles lägligt med start idag. Jag har pustat ut, andats in och låtit huvud och kropp börja inse att nu är det pausläge som gäller. Vi hade turen att bli bortbjudna jag och barnen idag för att umgås med vänner och vänners barn. Hur konstigt kan det inte kännas att vi som en gång var unga tonåringar som hängde hela högstadiet och gymnasiet nu är tvåbarns mödrar alla tre och träffarna vi får till är på ett sätt så helt annorlunda nu än då, men ändå på något sätt lika lätt och rätt. Jag fick även avsluta dagen på bästa vis med långpromenad i kvällningen och dryfta livsfilosofiska frågor med sällskapet. Med en bra början på ledigheten så kör vi vidare i samma anda, mer kompisumgänge imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar