söndag 18 oktober 2015

Loppisglädje och drömmar som blir verklighet




Jaa, vi hade ju loppis i byn förra helgen och för mig är ju det halvt jämförbart med himmelriket. Jag älskar loppis och fynden som bara finns där så nu har jag och ungarna påfyllda garderober ännu en gång för en femtiolapp, bildbevis 1-3.
Men förutom själva loppisgrejen blir jag ju glad i själen när byn fylls med liv och rörelse. Sällan har man i Harrström beskådat denna strida ström med bilar och människor som kommer både längre bort ifrån som från närområdet. Glädjen över fina fynd, lyckad försäljning, ansikten som lyser upp vid mötet av vänner och bekanta, sorlet och stämningen som finns just där och då gör mig lycklig. Korvförsäljningen skötte byns ungdomar med bravur och aktivitetsparken bjöd många av våra besökare på en stund av rörelse för dem med spring i benen. Häftigt att se hur något som kan verka som en dröm i början faktiskt kan förverkligas och gå i uppfyllelse. 


1 kommentar: