onsdag 24 februari 2016

Att fylla livets dagar

Dagarna  och veckorna lägger sig på rad efter varandra och tiden känns onekligen som kort och snabbt forcerande. Det oroar mig att jag inte ska hinna med allt som jag längtar, önskar och älskar.  Ibland är det ju också orken som tryter. 
Min äventyrslust och dragningskraft mot nya utmaningar, intressanta människor och vidgade vyer bubblar och pirrar i mig. Genom att fylla dagarna här och nu med nya upplevelser, spännande möten som gör min värld så mycket större lyckas jag tillfredsställa mina lustar så när. Ett studiebesök till Technobotina labbet på Brändö, närvaro vid Olivers edgång på Nylands brigad och gripande samtal om familjers flykt genom Europa till Finland har den senaste veckan lärt mig nytt och öppnat nya rum att röra mig i och fortsätta utforska. 
Kvällens svenska grammisgala förgyllde och uppdaterade mig på vad som är i skriket i musikväg där i vårt västra grannland som alltid ligger några steg före och låter oss imponeras. Bra musik och spännande mix av människor! 
Tackar vännen Petra för dagens kärlekspil som inspirerade för att skriva av mig lite ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar