måndag 13 juni 2016

I Hufvudstaden!



 
Jag startade tidigt hemifrån imorse, tog det tidiga morgontåget från Vasa till Helsingfors. På tåget läste jag klart den över helgen påbörjade romanen och fällde någon tår när den var som mest gripande någon gång innan klockan åtta imorse. Sällan har jag gråtit så tidigt på dagen. Nåjaa, sen läste jag ut den och kunde ta tag i dagens program.
Idag och imorgon är jag på seminarium som arrangeras av det nationella projektet Hemma i Finland där En bra start i Österbotten som jag jobbar med är ett underprojekt. Vi håller till på Hotell Katajanokka som är ett gammalt fängelse inrett till hotell, det syns på bilden längst ner här. Jag har även tillsammans med en grupp kvinnor besökt en annan projektverksamhet "Naapuriäidit" i Dickursby idag. Mycket intressant att höra om hur invandrarkvinnor hjälper och stöder varandra.
Ikväll har jag strosat lite på stan och känt mig som en riktig turist i ett somrigt Helsingfors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar