onsdag 5 april 2017

Valdagen närmar sig

Igår var det sista möjligheten att förhandsrösta i kommunalvalet. På söndag är det dags för alla som ännu inte röstat att traska i väg till vallokalerna och använda sig av den demokratiska rättigheten att rösta och påverka. Jag hoppas verkligen att varenda en av er som läser detta använder er av er rättighet som inte är någon självklarhet i andra länder och delar av världen. Kommunalvalet är egentligen det val som har störst betydelse för människors vardag och leverne och borde därför vara det val som lockar flest röstare, men statistiken visar att det inte är så, tyvärr. Så kom igen, låt inte din röst gå förlorad. Rösta på vilket parti du vill, på vilken kandidat du vill, men gå och rösta! Vi måste hålla demokratin levande, även på det lokala planet. 

Om jag får fortsatt förtroende kommer jag att försöka se på kommunens verksamhet som en helhet som behöver fungera för att kommunens invånare ska må bra. Att driva enbart ensaksfrågor känns inte okej för mig eftersom att helhetsbilden då lätt går förlorad. Att allaktivitetshallen vara eller icke vara är det som får allt utrymme för Korsnäs del på insändarsidorna känns så tokigt tycker jag. Vi kommer nog under de kommande fyra åren att ha en hel del annat att fokusera på, där allaktivitetshallen är en liten del av många som behöver vägas, mätas, diskuteras för kommunens bästa. Jag kan inte ge er något annat löfte än att jag med mitt förnuft, min kunskap och erfarenhet från olika områden ska göra mitt bästa för att försöka se till Korsnäs som en enhet bestående av flera fina aktiva byar, jag ska försöka fatta beslut som gynnar flest  Korsnäsnor över tid och är villig att tänka nytt och utveckla kommunen för framtiden.
Och så säger jag som Laleh "Bara få mig själv" är vad jag vill!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar