söndag 15 september 2013

En ny vecka på kommande

Det fanns stunder senaste vecka när jag tvivlade. Det var som att dagarna och kvällarna inte räckte till och inte jag heller. Vad har jag gett mig in i? Jobbet, kommunalpolitik, familjen? Jaa, hela köret kändes stundvis lite väl utmanande och krävande. När jag inte riktigt hinner slutföra som jag vill, när jag inte förstår varför inte alla tänker som jag och när barnen flippar ut totalt vid hemkomst efter en dag på dagis/momma så kan man lätt börja undra vad man riktigt håller på med.

Men nu har vi iallafall haft en skön helg hemma tillsammans allihop, mycket frisk luft i lungorna och solstrålar i ansiktet. Med lite mer ordning här hemma, lite färdigkokt mat i kylskåpet, ett långt telefonsamtal med syster i själen och utvilade kroppar och knoppar tar vi oss an en ny vecka. Den här veckan innehåller för min del tre arbetsdagar, inga möten, utekväll på dagis och en trevlig fest att se fram emot på lördag. Ser ut att bli en bra vecka det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar