torsdag 28 november 2013

Leksaksbristen

Jaa, jag menar att det finns en brist på leksaker, åtminstone sådana leksaker som jag vill köpa. Här hemma har vi nog redan alldeles tillräckligt med grejs mojs som ligger och dräller och blir väldigt lite  använt så inte på så sätt brist. 

Men i och med att julen närmar sig och vi redan har vant våra barn med en stor hög med klappar så tog jag idag en tur genom leksaksavdelningen på ett av de större varuhusen. Men jag blev nu mest besviken på hela hopen med könskodade leksaker hylla upp och ner. Jag vill egentligen inte köpa mörka svarta krigsfigurer med svärd och pistoler i höger och vänster hand åt fyraårige Wilmer och inte har jag någon större lust att köpa de glittriga, skira, rosa, prinsessinspirerade skapelserna åt tvååriga Tilde heller. Och det är ju i princip allt som finns. En lång hylla på ena sidan som svämmar över i rosa, glitter och glamour och den andra hyllsidan överbelamrad med svart, action och hög tuffhetsfaktor, alltså vad f-n? 

Var är de färggranna, fantasieggande och aktivitetshöjande leksakerna ämnade för barn? Alltså utan stämpel på förpackningen som berättar vem som får/skall leka med vad!!!

2 kommentarer:

  1. Prov ga ti bambini i Vasa, tär har di fina leksaker! :)

    SvaraRadera
  2. Jaa, men he måst ja jeer! :)

    SvaraRadera