torsdag 12 december 2013

Pustar ut

Efter ett antal dagar fyllda med program utan många minuter hemma pustar jag ikväll ut. Mötena innan julhelgen börjar vara avklarade och med en fin luciafest på dagis och gårdagens stämningsfulla julkonsert på lokalen så börjar faktiskt jag också inse att det är inte så värst långt kvar till jul. Ännu har jag några dagar jobb framför mig, men i övrigt får nog fokuset ligga på att varva ner och pyssla lite smått nu. Tillsammans med barnen räknar jag ner dagarna tills kusinerna, syster och Marco kommer och förstås dagarna till "stora julen" som Wilmer kallar det. 

Sen en helt annan liten återberättelse:
Wilmer och Tilde kravlar på i hans säng under täcket medans jag sitter på golvet och viker kläder.
Wilmer: "Tilde, ska vi va uttrar?"
Tilde: "Mmm" 
Wilmer: "Jag e pappautter och tu e mammautter"
Tilde: "Mmm"
Wilmer: "Visst jee skönt att va nära pappautter?"
Tilde: "Mmm"

Så såna lekar hos oss! :)

1 kommentar:

  1. Hahahaaa, inget kaffe denna morgon, men nog ett riktigt gott skratt åt utterleken ändå! :-)

    SvaraRadera