torsdag 20 februari 2014

Jobb & Dagis

Jag har haft en stigande formkurva jobbmässigt hela veckan. Inledde med en kass måndag men sedan dess har kollegor stigit fram, stöttat, peppat och framkallat nytt mod, positivitet och kreativitet inför kommande utmaningar. Det känns härligt när det finns folk vid sidan som stiger fram med kunskap, erfarenhet och kamratskap när man själv känner att man vacklar. Idag besökte jag en grupp nionde klassister med tillvalet "Ung företagsamhet" och OM jag blev imponerad, inspirerad och glad! 

Nu har jag suttit och fyllt i Tildes papper inför dagisstarten som börjar på riktigt från och med mars. Som två år och två månader gammal inleder hon sina dagar i dagvård. Hon är förväntansfull och verkar se fram emot att börja tillbringa tid på dagis tillsammans med andra barn och storebror, dock på olika avdelningar. Det blir två dagar per vecka nu till att börja med och så fortsätter momma och fammo att sköta någon dag var varannan vecka också. Imorgon blir det några timmar inskolning för Tilde och mig på förmiddagen och sen ska vi väl pinas i soffan framför OS-hockeyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar