söndag 16 februari 2014

Vänner

I och med den igår firade och uppmärksammade vändagen kom jag att reflektera över vänner och vänskap här i livet. Det känns allt bättre desto äldre jag blir och jag blir allt mer medveten om vem och vilka som är mina vänner. Som barn och ungdom så var det mer så att man umgicks med dem det fanns att umgås med, typ klasskamrater, samma åldersgrupp, byssbor osv. Kamrater liksom och allt bra med det.
Idag som vuxen är situationen en annan, jag har vänner i olika åldrar som kommit in mitt liv på olika vis genom åren. Det är inte ett födelseår som avgör om vi tycker om varandra eller inte. Istället handlar det mycket mer om ärlighet, respekt och viljan att finnas till för varandra i både medgång och motgång som gör vår vänskap äkta och värdefull. En del av er har funnits vid min sida från allra första början, andra har kommit in senare i livet för att stanna och några av er är nyblivna vänner men som ändå är alldeles självskrivna och lika värdefulla allihopa.


2 kommentarer:

  1. Jaa, vad vore livet utan vänner att glädjas och ältas med?! Genuina rader, min vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa nog vore det ganska fattigt utan vänner! Så vi e rika du och jag! ;)

      Radera