torsdag 19 juni 2014

Byte av rytm och tempo

Semestern inleds efter midsommarhelgen och jag har nog aldrig behövt dessa lediga veckor tidigare, lika mycket som jag behöver dem nu. Det har varit en intensiv vinter och vår med både arbetsuppgifter och känslor av alla de slag. Den fantastiska arbetsgemenskap där jag fått känna mig trygg och hemma de senaste åtta-nio åren, den splittras och vi får lov att hitta nya konstallationer, relationer och en ny arbetsvardag att trivas i. Jag dras med så otroligt blandade känslor... tacksamhet och sorg över de som varit och spänning och framtidstro inför  det nya. Men först, semester.

Sovmorgnar, möjlighet att ta dagen som den kommer, umgås mer med vännerna i livet och förhoppningsvis några dagar med sol och värme också. Vara med barnen och försöka åstadkomma en bättre synkning än den vi dragits med på sistone. Helt enkelt dags att hitta en ny rytm, ett annat tempo och en djupare andning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar