fredag 3 oktober 2014

Nya fredagsrutiner

Jag har haft den andra helt lediga fredagen på rad idag. Det känns som att vi är på väg att skapa oss en ny skön fredagsrutin. Både förra fredagen och idag har jag och barnen tagit oss till biblioteket, plockat i hyllorna och läst lite här och där. Tidigare har vi mest använt bokbussen som vår källa till hemlånade historier och berättelser. Idag kom vi hem med någon film inför helgens stunder i soffan samt en väska full med nya barnböcker att bläddra och läsa tillsammans. Jag har alltid älskat böcker, både som barn när mamma läste högt för mig och även sen när jag själv fick dyka in fantasivärldarna som gömmer sig innanför bokpärmarna. Och så vet jag ju hur viktigt läsandet är för barnen, så jag hoppas bara att vi lyckas öppna deras intresse för böcker och läsning och på något vis få det att hålla i sig också när de blir äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar