torsdag 2 oktober 2014

September som försvann


 
Jag har tänkt en massa tankar om smått och stort och formulerat en massa ord. Jag önskar att tankarna och orden funnits här och varit bevarade. Jag önskar att jag kunnat gå tillbaka för att se och kunna läsa vad september 2014 var för mig. Jag har varit närvarande här och där, men jag har också varit väldigt frånvarande ibland. Jag har rusat från det ena till det andra, haft ett huvud fullt med virrvarr och känslor som svallat. Jag önskar jag skrivit ned för att kunna reflektera i efterhand varför jag gjort som jag gjort och varför jag känt som jag känt. Men orken och tiden för dessa små stunder av lugn och ro och skrivlust har verkligen inte infunnit sig den senaste månaden. Jag hoppas på bättring och mer skrivande framöver för mitt eget välmåendes skull.
Och rönnarna med dess bär är alldeles obeskrivligt vacka i år. Stora, röda klasar som lyser upp hösthimlen och ger den ett rodnande skimmer. Det har iallafall inte gått mig förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar