lördag 18 juli 2015

Två veckor simskola till ända

I två veckor har nu jag och Wilmer spenderat ett par timmar per dag på stranden i Harrström. Som sexåring hade Wilmer för första gången möjlighet att delta i simskolan som arrangeras av Folkhälsan. Det har varit både spännande och utmanande både för mor och son med rätt kyliga temperaturer och ledd gruppverksamhet att försöka anpassa sig till. Jag själv har säkert en rätt romantiserad glansbild från tiderna när jag gick i simskola. Efter att ha med varierad framgång tagit del av instruktionerna och deltagit i vattenlekarna så avslutades simskolan och sonen fick sitt första simmärke inskrivet i simboken. 


Annars har den senaste veckan gått i ett huj när vi haft syster med familj här. Vi har gått långa promenader, simmat och badat bastu, vi har varit på kombinerad födelsedags- och bröllopsdagsmiddag på restaurang Jungman i Kristinestad och på samma gång blev det besök på vridläktaren i Närpes för att se pjäsen Colorado Avenue och vi hann även med en fin, solig dag på villan. Roligt att kunna spendera en semestervecka med dem som vi annars inte träffar så ofta under året. Kusinerna är bara en ynnest att få betrakta tillsammans, att de liksom bara hör ihop här i livet är en alldeles självklarhet. Glädje, kärlek och släktband som stärks för varje minne de får tillsammans. Han som är 19, han som är 15, han som är 6 och hon som är 3 är de finaste och de vackraste jag vet. För er vill jag finnas till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar