måndag 14 september 2015

Vad jag gjort en måndag?

Vaknade strax bak på sex av att sonen kom och kröp ner bredvid mig. Sen låg vi och slumrade och bytte några ord fram till sju. Steg upp och gjorde mig i ordning, körde riktig höstoutfit idag (jeans, läderjacka och halsduk). Kom till jobbet strax efter åtta, träffade några av våra studerande och handledde dem i sökandet av praktikplats. Resten av dagen har jag förberett inför en ny utbildning för kontakttolkar som vi drar igång på onsdag. Jag har suttit vid datorn och skrivit program, uppgifter m.m. Drack också rätt många koppar kaffe idag. Bara en av mina tre rumskollegor var på plats så det var en ovanligt lugn dag i vårt arbetsrum. Hemma igen kl.17 efter att ha hämtat tösen som varit med farmor idag. Vi hade färska sikfiléer i kylskåpet som faffa fiskat så det blev stekt sik, potatis och gräddfilssås till middag. Iväg igen kvart över sex på höstens första fullmäktigemöte, mycke diskussion blev det där om det ena och det andra. Kom hem och nattade ett av de två och sen blev det soffan och tv:n en timme. Nu ligger jag i sängen och skriver dagsrapporten. Det var min måndag det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar