söndag 10 april 2016

Jag vill tacka våren

 
 
 
Vilken fin helg vi fick! Och precis som naturen vaknar till liv, känns det som att även jag livar upp. Att man verkligen vill och kan vara ute många timmar per dag känns fantastiskt. Solen har värmt och gett mig min första ansiktsbränna för året. Gungat, cyklat, vandrat och vistats vid öppet hav har vi gjort i dagarna två. Och joo, lilltjejen har lärt sig hantera trampcykeln helt galant nu på några dagar. Direkt från Puky-balanscykel till vanlig trampcykel och bra gick det. Inga stödhjul kom på tal den här gången.  
 
 
Idag blev det premiärvandring till Risnästräsket med vänner. Mellan varven var det så varmt att mössor och jackor åkte av för att en stund senare hamna på igen. Ännu en gång var vi förundrade över den fina och ovanliga naturen som finns där ca 30 kilometer hemifrån. Lappländskt, kargt men ändå lättåtkomligt. Vi avslutade med att åtta personer sökte febrilt efter en geocache... men ack nej, vi fick ge oss utan att hitta den. Vi vände kurs hemåt med en aning av besvikelse över ofunnen skatt, men i övrigt väldigt nöjda över dagens motion, frisk luftsintag och sällskap.
 

1 kommentar:

  1. Vi fick också ge upp, men på andra försöket hittade vi den. Om ni vill ha en ledtråd så hittar du lite hjälp i en av kommentarerna till mitt inlägg om platsen.

    SvaraRadera