måndag 2 januari 2017

Ett år som gått och ett nytt framför

Jag kan ju passa på att försöka mig på att kort summera det år som gått. Det var året när jag började jobba 100% igen för första gången på över sju år. Året när vi tryckte på paus i pälsfarmningen och mannen gick på annat jobb. Året när Wilmer fyllde sju år och började på första klass och Tilde blev fem och ser framemot höstens förskolestart. Året när frassarna Sigge och Pansar flyttade hem till oss och gör vår vardag till lite mer helt enkelt. Året när Oliver gjorde militärtjänstgöring i Finland och vi fick ha honom hos oss oftare än annars. Det har varit ett år fyllt med vardagar som passerat vecka efter vecka, och ibland önskar jag bara ännu mer av dessa vardagar, och även helger för den delen. Jag skulle både vilja hinna med mer och orka med mer. Och vad är det jag alltid önskar mig mer av då? Joo, fler nya upplevelser, större möjligheter till uteliv och mer umgänge med vänner. Vardagen begränsar samtidigt som vardagen är livet. Och när jag tänker på vad som varit bäst under 2016 är det just de dagar som vi spenderat tillsammans med vänner, stora och små, helst ute i naturen eller ute på andra aktiviteter och äventyr. Det är den största glädjen under året, att vi och våra barn har vänner som vi trivs med, längtar efter och upplever som bonussyskon och -familjer.
 
Nu har vi ett nytt år framför oss som också det kommer att fyllas av vardagar som radas på varandra, men eftersom mina önskningar för det nya året inte är särskilt högtflygande så ska jag göra mitt bästa för att försöka få in lite mer av sådant även i vardagen. Utflykter, aktiviteter, nya upplevelser, naturliv och vänner med som sällskap. Det är mitt nyårslöfte det!
 
Jag tänker fortsättningsvis äta och dricka vad jag vill när jag vill, träna om jag känner för det, låta dammråttorna dansa titt som tätt, ta en cigarett ibland och fortsätta tänka högt... eller hur var det?! :)
 
Gott Nytt År! Live well, Laugh often, Love much
 
Samhällskritiskt sätt finns det mycket att analysera med år 2016, men jag vet inte om jag vill, vågar eller kan... Hoppas i varje fall på fler goda nyheter 2017!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar