lördag 25 maj 2013

(O)delade fritidsintressen

Imorse startade jag hemifrån strax efter åtta för att denna soliga, lediga lördag hänga med andra Sfp:are från hela Österbotten. Dagens heta potatis var nog i det stora hela reformerna som skall ändra strukturerna gällande kommunerna och social- och hälsovårdstjänsternas arrangerande. Jag tycker dagen var givande och intressant. Med mer fakta, fler infallsvinklar och olika åsikter i huvudet så vet jag inte om det blir klarare hur man skall tänka, men helheten blir i varje fall större och viktigare att ta i beaktande. Dagens största spontana applåd fick tidigare minister Ole Norrback, en man som delade mycket visdom och sanningens ord på några korta talturer. Så sånt, intresserar mig.
 
Imorgon tänker jag och barnen följa med mannen till Kauhajoki-skogarna på orienteringstävling. Man kan kanske säga, var och en med sitt! Och så är båda glada och nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar