söndag 27 april 2014

Bra helg med mixat innehåll

Efter att ha jobbat halv fredag för att komma ikapp efter två dagar sjukledigt tidigare i veckan åkte jag hem till familjen som tagit fram utemöblemangen och tvättade dem i strålande solsken och varma vindar. Den eftermiddagen lyckades jag helt plötsligt uträtta flera små grejer som jag bara skjutit upp och istället grubblat på i veckor. Sånt som att betala räkningar, beställa nytt skattekort, ansöka om förmån från FPA och lämna in jordbruksstödsansökan och smidigt gick det ju bara jag tog tag i det. På kvällen blev det en skön promenad med en likasinnad vän med mycket prat och fågelkvitter genom byn. Kändes nästan som sommar.
 
Igår och idag har jag lyssnat till ett antal av SFP:s EU-valskandidater. Igår hade vi caféträff vid TB i Harrström med Nils Torvalds. Det var en riktigt bra tillställning med ett 20-tal aktiva och engagerade åhörare. Och Torvalds själv imponerade på mig med sin djupa kunskap, erfarenhet och förmåga att framföra saker på ett förståeligt sätt. Idag debatterade sex kandidater i Petalax. Diskussionen var intressant och informativ, SFP har många verkligt bra kandidater uppställda i valet. Det viktigaste för oss alla finlandssvenskar är att vi röstar och att vi röstar på SFP. Det är enda sättet för oss att försäkra oss om att vi, våra behov och åsikter har en röst på plats i EU och Bryssel. 1 bland 700 andra, men en ack så viktig röst.
 
Dessutom har jag shoppat på loppis lite grann, ätit färsk fisk i tre omgångar (stekt strömming, kokt sik och ugnsstekt sik), lekt ute i solen med barnen på gården och nu är också mjöden på jäsning. Så sånt, en helg i slutet av april.
 
Pappas "veraden", bara för att!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar