måndag 14 april 2014

STÄDAT

Stora fönstertvättardagen inträffade idag. Jag skickade barnen till dagis, tog ut en dag av övertiden och stannade hemma och putsade hela dagen. Även det tunga artilleriet med lång erfarenhet, hög effektivitet och många experttips kopplades in, det vill säga min mor. Tack mamma för all hjälp idag. Nu känns det renare, fräschare och lite mer vårigt i vårt hem. 

Ikväll fortsatte jag putsandet och fejandet hos vännen Petra, i form av att delta i en Enjo-demonstration. Kanske också jag ska börja använda trasorna och tvålen jag köpte för säkert 6-7 år sedan nu då efter en repetition och uppfräschning av hur jag ska gå tillväga. Tjaa, jag har sagt det förr och säger det igen... för min del handlar det inte om städprodukter och redskap utan det är mer en attitydfråga... hur lyckas man få en positivare inställning till själva städandet undrar jag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar