lördag 7 februari 2015

Friskluftsdosen

Perfekta temperaturer för utomhuslekar, glittrande sparkföre på småvägarna, solen har visat sig både igår och idag och snön har funkat utmärkt att bygga diverse skapelser av. Igår var barnen säkert ut närmare sex timmar för alla olika projekt och jag med dem. Det blev snöborg, sparktur med momma och ännu mer kojbygge när pappa kom hem. På kvällen blev det också en sväng till skidspåret på Tuöl. Roligt att vi fått skidspår att åka till på närmare håll nu också. Dagar som de här är nog vintern riktigt uppskattad också!

Och jag gillar nog mina lediga fredagar extra mycket de veckor vi tillbringar dem mestadels utomhus, för åtminstone för mig är frisk luft, solens strålar och vindar som vare sig de smeker eller piskar mitt ansikte otroligt vikiga för mitt eget välmående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar