onsdag 4 februari 2015

Red & Greens brunch

Jag tänkte att jag skulle passa på att tipsa och berätta om en av senaste helgens riktiga lyxupplevelser. Ifall det nu undgått någon så går ju det nya hotellet och restaurangen som öppnat i "Mitt i stan"-huset i Närpes under namnet Red & Green. I söndags passade jag och tre goda vänner på att testa deras söndagsbrunch. Miljön och stämningen i restaurangen är fräsch och gemytlig och brunchen sen... Ett hav av läckerheter var uppdukat för oss, färska frukter, varmt bröd, salta pajer, fiskröror, söta små bakverk och mycket mer. Lyxigt är ordet och jag njöt av varje tugga. 

Sen var det ju absolut så, att också sällskapet för dagen bidrog till att göra dessa timmar så lyckade, för mellan alla smakupplevelser så pratades det om allt mellan himmel och jord och jag tror inte det var särskilt många sekunder av tystnad.
Vi inledde med varsin apelsindrink och sen kom kameran aldrig fram igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar