lördag 14 februari 2015

Tilde vår


Jag var med mitt lilla barn på 3-årskontroll till barnrådgivningen idag. Mitt lilla barn, vår lillasyster,vår baby som ju inte alls är någon baby längre. Hon som är den lite mer eftertänksamma, försiktiga och avvaktande. Ibland kan hon vara lite blyg och ängslig innan hon känt av situationen. Vår lilla tjej!

Idag var hon inte längre liten. Hon var ytterst mån om att ha med sig sitt rådgivningskort, hon höll det hårt redan hemma en timme innan vi åkte, i bilen, väl på plats och även på hemfärden var det hon som tog vara på bokföringen över hennes tillväxt etc. Hon placerade sig i stolen mittemot hälsovårdaren och förde ett samtal. Hon samarbetade, svarade på frågor, utförde uppgifter. Jag och storebror var bara åskådare i sammanhanget eftersom hon hade huvudrollen och skötte det utmärkt. Jag var och är mäkta stolt och imponerad som bara en mamma kan bli! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar