söndag 15 mars 2015

Omvänd arbetsintervju

Imorgon är det dags för intervjuer av fyra utvalda av de sökande till kommundirektörstjänsten i Korsnäs. Någon på Vbl-redaktionen undrade i ett skede om inte jag var intresserad av att söka tjänsten, men jag måste helt klart medge att jag mycket hellre föredrar min position på andra sidan bordet imorgon som en av de som får ta del av intervjuerna. Jag tycker det ska bli spännande och intressant att inneha den rollen för en gång och dessutom otroligt viktigt för att jag ska kunna bilda min egen uppfattning av de sökande inför valet. Jag går in med ett öppet sinne imorgon och kommer att låta var och en av de fyra kvalificerade sökandena få chansen att berätta om sig, sin syn på arbetsuppgiften och Korsnäs i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar