lördag 19 mars 2016

Sinnesro

 
Så var ännu en av dessa snabbt flyende veckor i mars förbi. Det har varit en bra arbetsvecka med många intressanta möten, diskussioner och idéer. Onsdag och torsdag besökte jag med mina kollegor den årliga vuxenutbildningskonferensen i Tammerfors. Förrutom mycket aktuell information och många framtidsvisioner i arbetets tecken bjöd också konferensen som sig bör på god mat och lite trevligt kvällsprogram. Jag fick till och med dansa till liveband ett par timmar, precis så som jag önskat.
 
Fredagskvällen kom och jag barnen stack ner en stund till en av våra absoluta favoritplatser, båthusen - fiskehamnen - havet. Vi räknade in svanflockarna, lyssnade till deras trumpetande, sprang på isen en stund, tittade på himlens färger och formationer, pratade om våren och sjösättning av båten och landade efter arbetsveckan. Det bästa jag kunde göra just där och då för att känna sinnesro.
 
Och så fick vi också med oss hem några kvistar med videkissor som får vara vårt första tecken på att påskveckan knackar på dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar