torsdag 7 juli 2016

Synka med varann!

Nu har jag varit ledig från jobbet och varit hemma med barnen i två veckor redan, oj vad tiden går snabbt, precis som vanligt. Det är egentligen de senaste dagarna som jag och barnen har hittat rätt på denna stora gemensamma spelplan som lediga dagar på rad innebär. Jag inledde med förväntningar och  egna bilder om hur de ska vara. Nu har vi nött, stött och blött. Testat, prövat, bråkat och utmanat. Sovit, myst, älskat och försonats ännu mera. Diskuterat, resonerat och kompromissat. Så nu börjar spelreglerna vara på plats för stunden iallafall. Jag vet att det inte är långvarigt eftersom allt är föränderligt och långt ifrån svartvitt. Omvärderingar och nya diskussioner är ständigt närvarande. Och får se då hur väl spelpjäs nr 4 synkar in med oss när han tar ledigt två veckor från och med måndag? Tjaa, inte är det tråkigt och inte heller särdeles lätt det här familjelivet i semestertider. Men jag klagar inte, bara konstaterar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar