söndag 28 januari 2018

Vinteraktiviteter

En helt och hållet ledig helg låg framför oss i fredags. Plusgraderna och regnet som sänkte mitt humör i veckan var försvunna. Åter igen några minusgrader och jag njuter av vintern igen. Det blev verkligen ett maximerat intag av frisk luft och vinteraktiviteter denna helg. Rinken var i topp skick efter att regnet som föll frusit till is så det har blivit matchkväll både fredag och lördag. Riktigt roligt att alla åldrar och nivåer spelar tillsammans. De yngre blir bara bättre och bättre och de äldre är så duktiga på att visa hänsyn, dela med sig av pucken och ge målchanserna till de yngre. Ibland blixtrar det dock till så det bara swischar på isen av tilltända vuxna också. Jag kan ju inte heller riktigt behärska mig när målläge infinner sig. 

Lördag innehöll förutom ishockey även långpromenad med god vän och sparktur med familjen. De små vägarna som inte alls sandats var perfekta för att åka på med sparken. Det gick både smidigt och snabbt att förflytta sig kilometer efter kilometer. Bara matsäcken är med hålls ju de flesta glada och nöjda. Det var stilla, disigt, isigt och nästan snudd på ödsligt på vår tur. Bara vi och tystnaden. 


Idag var det dags för en efterlängtad slalomdag. Hela jullovet väntade vi på kölden och snön men då räckte den inte till, men nu har också backarna här omkring kommit igång. Yes! Sotkanrinteet i Kauhajoki blev dagens mål. Efter sex timmar i backen med vänner är vi alla rätt nöjda. Backarna var fina och ingen gjorde illa sig. 

Nu är jag rätt mör och känner mig smått krasslig, får se hur det känns imorgonbitti. Kanske för mycket frisk luft kan vara skadligt också? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar