måndag 9 juli 2018

Gamla textilier

Det har egentligen bara blivit så utan något medvetet val direkt. Men det allra mesta som kommer in i vårt hus i möbelväg, inredningsdetaljer, textilier och kläder till mig själv är allt som oftast retrofynd som får en ny början hos oss. Jag gillar kvalitén på gammalt, jag gillar när det syns nötningar och när det är sådant som känns lite unikt och inte kan hittas i alla hem.

Nu när semestern inleddes kände jag för lite förnyelse och genom att rota runt hos mamma i skåpen och lådorna hittade jag vad jag inte visste att jag sökte heller. Nytt soff- och kuddöverdrag till köksoffan som ursprungligen är från mommas och moffas. 

Till den auktionsfyndade gungstolen som oftast är belamrad med ett klädberg á la Sofia hittade jag en ny gungstolsmatta som jag tyckte matchade tapeten i sovrummet perfekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar