söndag 8 april 2012

Påskrapport

Påsken är och har alltid varit en riktigt bra helg tycker jag! Den kan överraska en lite grann med när den faller in, men annars levererar den alltid fyra härliga dagar att njuta av. För min del finns det inga egentliga måsten förknippat med påsken heller (typ julklappar, släktmiddagar och sånt :) ) utan det känns helt fritt att fylla dessa tidiga vårdagar med precis vad man vill.

Vad har vi gjort då? Nå, vi har mumsat i oss hönsägg, chokladägg, memma och grillkorv så att det nästan står ut genom öronen på oss och ännu finns det mycket kvar att trycka i sig. Tillsammans med trevliga typer har vi satt eld på två stycken påskbrasor utan några som helst missöden. På påsklördags morgonen gick Wilmer seriöst inför häxeriet och jag och Tilde var hans seriösa stödtrupp som bistod med ståbrädeskjuts, vätskepåfyllnad, salta tilltugg och påminnelser om kisspaus. Ni kan ju bara ana att resultatet blev bra!

För att vi inte helt skulle försoffa oss med godiskorgen idag så beslöt vi oss för en liten utfärd istället. Vi hoppade i bilen allihopa efter att vi ätit lunch och styrde kosan mot Finlands längsta bro.


Det var strålande sol och snön, den blå himlen, inslagen av öppet vatten och en svävande havsörn gjorde det till en  ljus och bländande naturupplevelse. Man kunde till och med tro att det var varmt ute så länge man satt i bilen. Restaurang Bernys serverade smaskig laxsoppa för en femma så på så vis lindrade jag mitt samvete över de höga bensinpriserna.

Så sånt har jag pysslat med de senaste dagarna och skönt har det varit!


1 kommentar: