onsdag 6 juni 2012

Flera saker på hjärtat och förbaskat sjuk i munnen

Inte några som helst bilder av långa sandstränder, blånande hav och solheta dagar gick att framkalla bakom ögonlocken under dagens session i tandläkarstolen. Det blev att åka hem med en tand mindre i munnen och en hel hop med visdom tror jag också lämnade dit, och den ville absolut inte släppa taget den visdomstanden. Nu medicinerar jag med penicillin och värkmedicin för slippa infektion och outhärdlig värk.

Men hej och hopp, flaggan i topp! It's a magic number, bloggens besökarantal har idag passerat 10000! Det trodde jag inte när jag startade upp en dag i februari. Men tänk att det faktiskt finns någon som frivilligt kikar in här och vill läsa om mina "ups and downs" och allt där mittimellan. Stort tack och det är ju extra roligt när ni kommenterar och lämnar lite spår efter er också! Jag tänkte att nu skulle det passa rätt bra att ni som läser ger mig lite feedback om vad ni tycker, vad vill ni ha mer/mindre av? Sen gör jag ju ändå som jag själv vill, men tips på förbättringar mottages gärna som kommentarer till det här inlägget! Var ärliga och skriv vad ni tycker nu, ni har ju t.o.m. möjlighet att vara anonyma! :)

En sak till nu på kvällskvisten. Linn skrev nyligen om normen och könsroller och fick en massa intressanta kommentarer till det inlägget, läs det om du vill! Jag tänker nu inte så jättemycket på det här när det gäller mina barn, mest så här att barn är barn och varje barn är en egen individ som måste få uttrycka sig på sitt sätt och de sätt som känns bäst. Men verkligheten kommer ju snabbare än snabbt emot med sina värderingar och normer. På kvällens klubbtävling i friidrott upplevde jag tillsammans med sonen för första gången så här tydligt det här att indelas i kategorierna flicka-pojke... Nu tror jag inte att Wilmer reagerade på det ikväll för bästis-flickan var inte där, men kanske nästa gång när hon är med skulle ju nog han helst springa brevid henne och kasta boll tillsammans med henne, men då är de inte längre två 3-åringar med samma utgångsläge, utan han är pojke och hon är flicka och det är skillnad.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är intressant och roligt att din blogg innehåller lite det ena å det andra :o) Fortsätt i samma stil! Jag är alltid in och tittar lite emellanåt :o)

    SvaraRadera