torsdag 28 juni 2012

Gårdagens (miss)lyckade shopping

Planen var att göra en massa fina reafynd. Och så den där klänningen då, som jag sökte efter redan i mars. Jag har nog helt och hållet tappat stinget och känslan för shopping. Affärerna är fyllda till bredden med kläder i alla de färger och former och det skulle ju bara vara att välja och vraka. Men fyy så svårt... jag tittar, tummar, ummar och hummar, men kommer inte längre än så. Det känns som att jag inte längre alls har någon koll på vad jag tycker om, vad jag vill ha och vad är min stil egentligen... om jag nu någonsin har haft någon?

I mer eller mindre panik över att måste åka hem tomhänt, slet jag åt mig några plagg och pustade ut. I bilen hem uttalade jag flertalet gånger att jag åker inte till Vasa för att shoppa kläder en gång till, nej nej! Blir ju bara trött och besviken. Men vart skall jag åka då? Seinäjoki nästa gång då kanske?

Nåja, väl hemma när jag sorterat fram hafset ur påsarna så får jag väl vara rätt nöjd iallafall. Färgskalan passar väl ändå överens med det jag tror jag tycker om och passar i. Och så fick ju lillstumpan lite nya sommar-accessoarer också.



Minst och sötast!

2 kommentarer:

  1. Oj kva gollåt skoar :) Å ja mått bäre halld i böschin tycker ja..sku vill ha allt å nalete till. E ju så roligt me färgor i år tycker. Dagens mode gör mig glad! Men he hjälft ju förstås it tieg nu just men kanske du sku släpp taget om hede grönt å naturens färger å våg "blomster" ut nalete mäir i såmar. He tänkt iaf jag jier :) Med hande vita toppin me röblommor je du ju på god väg, å allsist hittar vi na i Sverige! Kram härliga vännen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. E je ju no na lite svoårt att stig ur sin egen comfort zone, men med lite peppning från din sida så kan va som helst lyckas! :) Håller tuuman fö lite Svedala shopping! Kram

      Radera