måndag 6 augusti 2012

Blommor och bin

I vår familj är det mannen som gör och jag som tänker. Han är så väldigt duktig med händerna, arbetsvillig och effektiv. Han har så mycket av det som jag har så litet av. Jag tänker, analyserar kritiskt, väger för och emot och kan ha väldigt svårt att bestämma mig. Ibland händer det att jag tänker alldeles för länge så han har det gjort innan jag tänkt klart... men oftast har det blivit bra iallafall. Motsatser kompletterar och attraherar visst varandra, i varje fall hos oss.

Nu är alltså muren färdig. Och jag har förståss ingen aning ännu om vad vi skall plantera i denna jätterabatt som jag tydligen tycker att jag, utan något som helst trädgårdsintresse, skall börja sköta om. Har aldrig ägnat trädgårdar, rabatter, perenner eller olika jordmåner några tankar alls tidigare. Har helt enkelt noll koll på detta område. Så nu har jag googlat runt på olika perennsajter och försökt att komma fram till vad jag tycker är vackra blommor och buskar. Men sen är ju frågan hur passar de tillsammans, vilken jord trivs de i och hur mycket skötsel krävs? Ja, jag har ingen aning.

Här kommer en blomkavalkad på vackra blommor i min värld. Färgskalan tycks i varje fall vara klar!










Alla bilder lånade från perenner.se



2 kommentarer:

  1. Låter lite som hemma hos oss det där :-)

    Kommer att bli riktigt fint å trädgårdsintresset växer vartefter du ser att växterna växer å sprider prakt. Perenner är underbara! Jag har hittat två favoriter bland våra perenner. Jag kunde ju gärna ha rekommenderat dessa, men, men, namnen har fallit i glömska :-)

    SvaraRadera
  2. :-) Bra att det finns fler, som liknar oss! Hoppas vi får ner något i jorden denna höst i varje fall, så får man hoppas att det sprider sig och blir fint med åren. Du får ta bild på dina favoritperenner och skicka till mig! :)

    SvaraRadera