måndag 20 augusti 2012

Dallas

Då någon gång på det ljuva 80-talets andra hälft var tv-serien Dallas veckans höjdpunkt. Inga barnprogram som helst kunde mäta sig med spänningen som fem-, sexåriga jag upplevde tillsammans med J.R, Sue Ellen och Bobbys intriger. Sen kunde jag ju inte förstå så särskilt mycket av pratet och inte kunde jag läsa heller, men en ordentlig dos av vuxenvärlden fick jag. Dallas är nostalgi av stora mått och ikväll är det nypremiär av den klassiska serien. Skall bli så spännande att se hur serien ser ut nu!

3 kommentarer:

  1. Jag tittade också, men kom fram till att man borde ha googlat en summering av dallas anno -80-tal. Jag visste ju knappt att det var olja det handlade om, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första avsnittet höll jag mig vaken, men igår så somnade jag under andra reklampausen så betyget är nog inte särskilt högt för nya versionen.

      Radera
    2. Näe, inget högt betyg här heller. I går vann hollywoodfruarna kampen och i kväll bloggen. Så var det med det...

      Radera