söndag 12 augusti 2012

Dagen då man ångrar att man INTE tog en fylla igår

Hör inte direkt till vanligheterna att jag dricker mig full numera och när det mot förmodan någon gång sker så brukar ju oftast känslan dagen efter vara att jag borde låtit bli de sista alkoholhaltiga intagen på natten m.m. Ni vet säkert vad jag menar. En småbarnsmor får ju inte riktigt ligga still och bakfyllevila på soffan i tyst lugn och ro hela dagen efter direkt.

Men igårkväll borde jag ju ha tömt vinlådan, spätt på med någon sliskig alkoläsk och kanske till och med tvingat ner någon hemblandad drink för idag har varit en ganska så värdelös dag iallafall. Huvudet värkte redan från morgonen, först i tinningarna och bakom ögonen. Sedan efter en Burana och en timmes eftermiddagsvila hade värken flyttat till bakhuvudet och nacken. Jag har varit sur, tvär och mest bara gnällt och gnatat. Nästan värre än en ordentlig bakfylla för då brukar jag alltid veta att jag hade iallafall jäädrans kul igårkväll, så då kan det ju faktiskt vara värt besvären dagen efter.

Nu börjar jag bli mitt normala jag igen så förhoppningsvis är morgondagen en helt ny dag med förbättrade förutsättningar.

2 kommentarer:

  1. Usch då, får hoppas på en bättre dag idag.

    SvaraRadera
  2. Tack! Idag är huvudvärken som bortblåst :)

    SvaraRadera