fredag 3 januari 2014

Nytt på fötterna

Igår fick både jag och bilen min ny skodon kan man säga. Jag hade bilen på reparation efter en liten skada jag orsakat tidigare i höstas, det blev att byta ut hela bakre stötfångaren trots att bucklan i sig inte var så stor. Samtidigt fick jag nya vinterdäck påsatt också så välkommen lite kallare väder med snö, jag är redo, på fler sätt en ett.
 
För att fördriva de timmar det tog för "mekkarna" att fixa bilen, så blev det en tur till Kristinestad med verkstadens lånebil. I Kristinestad finns kanske den bästa skobutiken jag någonsin besökt. "Sko Pihlaja" har ett stort urval och överkomliga priser alla tider, allra särskilt nu i rea-tider. Mina kollegor och jag har börjat använda uttrycket "Från Pihlaja går man aldrig ut med bara ett par skor" och så blev också fallet igår. Jag ser det som en födelsedagspresent till mig själv :). Ett par svarta vinterkängor och ett par bruna stövlar. Nöjd nöjd, med tanke på att kvittot landade under 60 euro.
 
 
Jag har också hunnit med lite annan shopping här i mellandagarna så det kan jag väl kanske visa upp någon dag när jag kommit mig för att fotografera plaggen. 

2 kommentarer:

  1. Pihlaja är bästa skobutiken by far. Stort urval, fina skor och bra priser!

    SvaraRadera