fredag 24 januari 2014

Syster och bror

Aldrig är ett rum så fyllt av kärlek och inte mitt hjärta heller som de stunder när jag ser hur mycket ni är varandras bästa vänner och älskar varandra. De där 2,5 åren som skiljer er i ålder får mindre betydelse hela tiden nu och banden er emellan växer sig starkare hela tiden. Det blir tydligare och tydligare för mig att med ett syskon vid sin sida är man aldrig riktigt ensam. Efter en natt frånskilda av sömn möts ni varje morgon med längtan och ömhet gentemot varandra. Att se er sitta under filten med bara ben som slingrar in sig i varandras och diskutera nattens drömmar och barnprogrammens figurer på morgonen gör mig glad in i själen. När ni hittar på alla världens upptåg tillsammans och storbror står för regin och instruktionerna medans lillasyster assisterar på bästa vis då står det klart för mig vilket radarpar ni håller på att bli. Jag är otroligt glad och tacksam att vi får följa er på denna resa. Jag förundras över livets mirakel som gett oss er och gett er varandra.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar