lördag 22 mars 2014

Kalashelg med undantag för idag

Helt plötsligt har vi här i familjen en stor kille som blir bjuden på kompiskalas flera gånger om den här helgen. På fredagkväll var det 6 årskalas och imorgon blir det 5 årskalas. Häftigt och det känns absolut som ett steg på vägen mot ett självständigare och äldre barn.  

Annars har dagen idag varit alldeles så som jag vill lediga lördagar skall vara. Vi sov mot halv nio, vaknade till en sol som strålade idag igen. Efter frukost och diverse lekar och barnprogram gick vi ut för att vara där i solens strålar och låta kinderna bli röda och fräknarna få färg. Kojlekar, vattenlekar, brasa och korvgrillning. Vasabladet på trappan och kaffekopp i handen. Sen hamnade även studsmattan fram från vinterförvaringen och står nu på gården och betjänar hoppiga och studsiga barn. En tur till Böle loppis hann jag och mamma med också och jag fyndade en hel del, vilket ju ger mig tillfredsställelse av stora mått. Två par Viking-skor och en hel hop med vardagskläder för under en 50-lapp. Rester från fredagens tortilla-middag blev ikväll en tacopaj och även det var gott. Nu har jag en matt, men skön avslappnad känsla i kroppen. Fortsätter kvällen med soffmys och Gladiatorerna då, bara jag håller mig vaken!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar