söndag 30 mars 2014

Förbaskat nöjd, alltså!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vädret har en verklig effekt på mig och mitt humör. Med denna förlängda weekend i bakspegeln med all utomhusvistelse, smekande solstrålar och häng med barnen så är jag en förbaskat nöjd och belåten kvinna denna söndagkväll.

I dagarna fyra har jag levt familjeliv, lapat solsken, andats frisk skogsluft, lyssnat på skränande måsar  och känt doften av öppet hav. Jag har helt enkelt fyllt på med en hel massa livslust. Jag har egentligen svårt att förstå hur jag alls orkat igenom månader som november och december, men just där och då så går ju också det på något vis. 

Förfallet och högarna på insidan av hemmets fyra väggar har ju inte minskat den här helgen, men när solen skiner och lockar redan från morgonkvisten har jag inga problem att stryka "städa i oredan" från to do-listan.

Nu börjar en ny vecka med lite av varje på schemat, men jag tar mig an veckan som en gladare, positivare, fräknigare och mer tålmodig och avslappnad version av mig av själv.  Tackar solen och våren för det!




 

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera