torsdag 27 mars 2014

Våren är här

Solen har fortsatt lysa på oss hela veckan. Jag hade möjlighet att avsluta arbetsveckan redan igår så idag har jag istället strövat i närskogen med barnen. Jag njuter verkligen av att ha naturen här nära och det är bara att välja väderstreck vartåt vi vandrar och så upplever vi olikheter i skog och mark. Idag gick vi till en vacker plats här alldeles nära där det finns stora mosstäckta klippor, gamla omkullblåsta träd och vi hittade även en liten fortfarande bottenfrusen tjärn där i gläntan. Barnen är ivriga och klättrar, kryper, faller men tar sig snabbt upp igen så länge vi håller oss i skogen. Att vandra längs vägen är betydligt tråkigare och då blir det snabbt till gnäll. Det var förvånansvärt torrt i skogen redan så jag klarade mig bra med goretex kängorna. Underbara värmande sol, blåa himmel och kvittrande fåglar! Och dessutom är det öppet hav nere vid hamnen redan, vilket inte nya "header-bilden" visar, men ändå. Så snart kanske det till och med blir en tur ut med båten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar