fredag 18 december 2015

Det lackar mot jul

Uppkrupen i soffhörnet under filten med några tända ljus och ett zappande mellan Nobels fredspriskonsert och  Svenska hjältar galan drabbas jag av en varm positiv känsla. Medmänskligheten och tron på fred och godhet finns där och genererar julstämning i någon form för mig.

Idag fick fem kvinnor inklusive mig skatta och skratta oss lite lyckligare tillsammans igen när vi träffades afterwork över glöggen. Sakta men säkert får tankarna på arbetet ge vika och jag låter något annat fylla mina dagar för en tid. 

Ännu ska jag jobba någon dag i början av nästa vecka och visst har jag en hel del att fixa med ännu innan julafton, men... Mycket har jag valt bort, prioriterat om och försökt lätta på mina av mig själv uppställda krav... Jul kommer det att bli iallafall, med lite mindre städat och pyntat hus, med lite färre julklappar och med ett inte lika stort överflöd i matväg. Men kanske med lite mer lugn i sinnet och närvaro i stunden. Jag kämpar för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar