onsdag 30 december 2015

Julrapport

Juldagarna, två födelsedagar och mellandagarna börjar nu vara avverkade. Vi har umgåtts med familj och släkt.  Kvällarna har blivit sena och sovmorgnarna flera. Allra bäst har det varit att få de här dagarna med syster och hennes familj. För mig finns det nog inget vackrare här i världen än när jag ser er (mina två med dina två) tillsammans och hur ni växer och stärker era band till varandra. Ögonen hos fyraåringen har tindrat och varit som klistrade vid grabbarna. Underhållningen och sällskapet ni bjuder på är i särklass bäst. Igår åkte 3/4 delar iväg igen och det känns alltid vemodigt med dessa avsked.

Julen firades i övrigt högst traditionsenligt hos oss. Julgran, julmat, jultomte, klappar, glögg och pepparkakor och allt annat som hör julen till i vår familj. Några ordentliga promenader har det också hunnits med i det inte alltför juliga vädret. Men nu har vi iallafall haft minusgrader i någon dag så att rimfrosten fått ligga kvar och göra silverstänk i gröngräset.

Lilltösen fyllde fyra på annandagen och pappa min betydligt mer dagen därpå så sånt har vi också firat på diverse vis. Hittills har det mest varit fullt upp, men det har ju varit roliga saker och nära och kära vi tillbringat tiden med. Nu följer ännu några dagar ledighet för mig och ett nytt år som ska firas in i sällskap av vänner, inte illa helt enkelt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar