torsdag 10 december 2015

Du

Med målade naglar, Star Wars på tröjan och mitt stora guldglittrande halsband runt halsen fann jag dig idag, min förstfödda, när jag hämtade på eftis. Du var vackrare än någonsin och mitt hjärta krampade för en stund. Du var du, ända ut i tånaglarna och hårtopparna och det är så jag hoppas du alltid kommer att vara. Låt varken mina eller andras krav och förväntningar, på hur du ska se ut, med vem och vad du ska leka med eller vad du ska bli, bestämma över dig. Det som har varit före dig är och förblir historia, DU är framtiden. Dina redan storslagna tankar, planer och drömmar om livet, är och kan bli din verklighet. Fortsätt säg ifrån, protestera och ifrågasätta som du gör just nu, låt mig och andra med mig slita vårt hår för att argumentera med dig. Jag har sagt det förut och säger det igen, du är mitt livs utmaning men ack vilken underbar sådan. Älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar