måndag 7 december 2015

Tideräkningen

Dagar kommer och går, kvällar och nätter likaså. Någonstans tappade jag räkningen, men nu är jag på banan igen tack vare barnens adventskalendrar. November och december är ju inte direkt mina favoritmånader på året inte. Mörkret, vätan, grådaskigheten gör ju sitt för att dra ner en och dessutom är jag inte alls så bra på att hantera prestationskraven och förväntningarna inför stundande högtid. Julen är helt klart bäst när juldagen nalkas och den värsta hysterin är över tycker jag. 

Ljuspunkter på sistone har iallafall varit lillajul fest med vänner hela natten lång, härliga kollegor att umgås med till både vardags och fest och den yttepytte lilla julstämning som kryper på tack vare julmusiken och mysbelysningar både här och där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar