söndag 13 maj 2012

Att vara mamma

Första morsdagen som mamma till två kom och gick! Vi har haft en bra dag! Jag har blivit firad och momma och fammo har firats. Solen sken, glass slank ner och massor med andra godsaker har inmundigats så nu är nog byxorna flera storlekar för små känns det som.

Att vara mamma är helt klart den svåraste uppgift jag någonsin fått här i livet och samtidigt den som känns så självklar och som jag aldrig skulle vilja vara utan. Ni, mina underbara små, ger mig nya utmaningar varje dag och hinder att tackla. Tack vare er växer jag och lär mig nytt om mig själv hela tiden. Jag vill ert allra bästa och försöker göra det jag tror är rätt, men ibland blir även det fel. Förlåt! Jag vill vara er mamma, er vän och finnas till när än ni behöver mig. Puss på er!

Till alla mammor vill jag säga, ni är alla världens bästa mamma till ditt/dina barn! Mammor emellan så tycker jag att vi inte skall grubbla så mycket på metoder hit och dit, jämföra hur du eller jag eller någon annan gör utan bara använda vårt sunda förnuft. Lär vi känna våra barn och älskar dem så blir det nog bra!

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga sunda tankar du har! Go girl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Kan vara lättare att tänka rätt än att handla rätt ibland...

      Radera