tisdag 9 juli 2013

För att alls behålla lite av ungdomsglansen och coolheten

I lördags packade vi två bilar fulla med fyra vuxna och sex barn i varierande ålder och åkte till Power Park i Härmä. Nöjesparken levererade massor med attraktioner för alla smaker, modighetsnivåer och åldrar och solen sken på oss hela dagen. 7/10 startade upp dagen med några snabba varv på kartingbanan, alla samtliga av manligt kön i åldern 4 - 40 år. Eftersom jag valde att hoppa över go cart - körningen måste ju jag naturligtvis ta andra våghalsiga attraktioner i besittning. Som den coola moster jag vill utge mig för att vara så åkte jag tillsammans med 17-åringen i Thunderbird, Cobra och Dragon Tower. Och visst är det rätt häftigt och läskigt när man når höga höjder och höga hastigheter på en och samma gång med hjärtat i halsgropen, inälvorna lite upp och ner och andningen nästan tar och stannar av.
 
Dragon TowerThunderbird vuoristorataCobra vuoristorata
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar