lördag 20 juli 2013

När gammalt känns som nytt

Ett av mina stora sommarnöjen är att besöka några lokala auktioner för att spana in lite gamla möbler och andra fina saker. För mig har det allt mer blivit så att jag hellre köper något begagnat både då det gäller möbler och kläder. När det gäller möblerna så tycker jag att det är trevligare och ger mer känsla till inredningen när möblerna är lite kantstötta och nötta. Vi har en blandning av nytt och gammalt i vårt hem, men det gamla har allt mer börjat ta överhanden. Det är inte så att det behöver vara antikviteter eller från något särskilt årtionde utan vi har en blandning av det ena och det andra från olika auktioner och upphittat i gamla lider och bodar.
Idag kom jag äntligen mig iväg på sommarens första auktion och jag är på jakt efter ett gammalt linneskåp med dörrar, hyllor och en höjd i 160 cm trakten. Tjii fick jag... dagens auktion bjöd inte på mycket intressant enligt mig så jag och Tilde orkade inte stanna särskilt länge, men istället hade vi fått tips om några loppisar i trakten. Yttermark Uf ordnar loppis i lokalen den kommande veckan med öppning idag och där plockade jag hastigt korgen full med plagg till mig, sonen och dottern. Jag trodde dock att 50-lappen jag hade i bakfickan inte skulle räcka till i kassan så jag avslutade tidigare än nödvändigt för sööta vad jag blev till mig när slutsumman ändå bara landade på 35 € för min fulla klädpåse och den trevliga elefantfilten här nere på bilden. Känslan i bilen hem är bara den bästa!
Sen passade vi för ovanlighetens och omväxlings skull på att handla mat på Lidl också, även där fick jag känslan av att jag fick mer i kassen än vad jag brukar få på andra matvaruaffärer för samma peng. Och så lyckades vi med att ha en rödbetsburk i golvet och därefter halkade tjejen omkull själv i sörjan och splittret... där och då avslutade vi den fria rörligheten, handlandet och skyndade mot kassan snabbt som attan.
 

Tildes klänningparad i lila!

2 kommentarer:

  1. Loppissuget kom som på beställning! Måste nog fara endera dagen jag också! :-) Fiiiina fynd!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt bra, skulle nästan behöva komma en sväng till!

      Radera