söndag 31 januari 2016

Evighetssåsen


Framför allt, det här är ingen matlagningsblogg. Men jag kände att jag ville berätta för er om den här evighetssåsen som jag gjorde i fredags. Den har sparat oss en hel del tid och pengar i helgen. Alltså på min lediga fredag tänkte jag att jag skulle göra något som även räckte till för att värma på lördag när jag skulle jobba. Jag gjorde en gryta på 800gr malet nötkött, paprika, krossade tomater, lök, vitlök, chili och sista slatten rödvin ur någon lådvinslåda. På fredag kokade vi potatis till, på lördag kokade vi spagetti till, idag blev såsen pizzafyllning och ännu imorgon får mannen värma pizza till lunchen. Alltså om jag hyllat och varit tacksam till denna gryta, nästan så jag skulle vara beredd att upprepa och göra samma från början imorgon igen, bara för att ha ytterligare tre, fyra middagar räddade. Men kanske det skulle bli lite enformigt iallafall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar